DSP17

Daj Się Poznać 2017 – zagrajmy w coś

Pomysł założenia bloga od długiego czasu we mnie dojrzewał. Zrobiłem kiedyś nawet pierwszą próbę i powstał artykuł o szybkim tworzeniu projektów za pomocą Spring Roo. Tak… stare Spring Roo… To było jakieś 4 lata temu, a ja byłem jeszcze na studiach i w swojej pierwszej pracy. Od tego czasu dużo się pozmieniało.

DSP2017

Na wzmiankę o konkursie Daj Się Poznać trafiłem na vlogu JavaDevMatta. Do pomysłu podszedłem bardzo sceptycznie. Zajrzałem na stronę organizatora i powiem szczerze że Maciek umie dać niezłego kopa motywacyjnego. Decyzja była szybka – biorę udział!Zarejestrowałem się jednak dopiero po oficjalnym deadline’nie (dzięki za przedłużenie rejestracji!). Na moje spóźnienie złożyło się kilka czynników: duże zmiany zawodowe, prowadzenie mini-szkoleń po godzinach, no i przede wszystkim niezdecydowanie jaki projekt chciałbym opisać. W tej chwili aktywnie rozwijam przynajmniej 5 moich pet-projectów, a na samym githubie leży ich 19. W głowie roi się jeszcze pewnie kilka nowych. Długo ze sobą walczyłem, żeby nie zacząć opisywać mojego silnika gier tekstowych, ale wtedy pewnie blog by się zamienił w wielostronicową dokumentację istniejącego, prawie 2-letniego projektu, a przecież nie o to chodzi, nie? Już nie mówię o szybkim wypaleniu swojej motywacji taką „pracą biurową”.

Wspomnień czar

Wśród tych 19 repozytoriów jest jeden tytuł, który wywołuje u mnie falę wspomnień z czasów gimnazjalnych. Pobudki w środku nocy i jak najcichsze włączanie komputera, żeby nie obudzić rodziców. Kolejki do komputera w bibliotece szkolnej. Pierwsze kody w TurboPascalu implementujące znalezione na forach wzory i symulacje. Pierwsze konto premium kupowane przez szwagra. Kłótnie z kolegami z podwórka że nie wysłało się wystarczająco szybko statków na pomoc.

Mowa o starej, znanej grze przeglądarkowej – Ogame!

Projekt nie jest świeży

Niecały rok temu rozpocząłem z kolegą projekt mający na celu poćwiczenie wspólnego kodzenia, przećwiczenie TDD i technologii wykorzystywanych w pracy. Projekt daleko nie zajechał, bo zderzyliśmy się z implementacją frontendu. Żaden z nas nigdy nie miał nic wspólnego z nim. Tematyką projektu było właśnie zrobienie klona tej starej gry w nowych technologiach.

Trzymajcie kciuki aby tym razem nie zabrakło motywacji!

Repo na Github!

1 thought on “Daj Się Poznać 2017 – zagrajmy w coś

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *